|
REC0010659 |
Aspectes generals en la detecció i tractament dels principals trastorns mentals en la infància i adolescència |
2023-2024 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Internivells: Ed. Infantil-Primària-Secundària |
|
|
|
26/10/2023 - 22/11/2023 (40 hores) de h a h |
|
Fundació Privada Adana |
|
Avda Tibidabo, nº 15 baixos (Barcelona)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Mixt |
Organització |
Fundació Privada ADANA
|
| |
|
|
| |
Inscripció |
01/09/2023 - 26/10/2023 |
|
|
Cost matrícula (Euros) |
390
|
| |
Descripció i Metodologia: |
Aquest curs telemàtic ofert a través de la plataforma de formació on line de la fundació, https://campusvirtual.adanatraining.org/, pretén oferir la informació més actualitzada sobre els aspectes bàsics i generals dels trastorns mentals i de les dificultats de comportament i aprenentatge que els alumnes poden presentar a l'aula.
El curs s’estructurarà per quinzenes de treball, configurades per 2 temes cada una. Els 4 temes del curs, revisaran les eines de detecció i de tractament de les principals dificultats. A més, s'oferirà una video-aula de dues hores de durada exposant les parts més essencials del contingut.
El curs es difondrà
- a través de la home general d'adana
www.fundacioadana.org
- de la web de formació d'Adana
https://campusvirtual.adanatraining.org/
- xarxes socials, facebook i instagram
- base de dades pròpia d'Adana
- i base de dades d'escoles de primària i secundària
|
| |
Objectius |
Els objectius a que es proposa donar resposta són:
* Repassar els principals fonaments teòrics per a una bona detecció a l’aula
* Aprofundir sobre els conceptes de temperament, conducta i ambient, i la relació entre ells
* Reflexionar sobre la influència de l’autoestima, la motivació i la comunicació en la vida de l'alumnat i dels/les docents
* Introduir els principis bàsics de la modificació de conducta a l’aula
* Conèixer amb detall els recursos que ofereix la xarxa pública de salut i educació per a prevenir i tractar aquestes dificultats
|
| |
Continguts |
El curs anirà intercalant la presentació teòrica amb exercicis pràctics sobre els aspectes generals, la detecció, el diagnòstic i tractament de les dificultats mentals més freqüents que pot presentar l'alumnat a l’aula, des de l’educació infantil fins al batxillerat. Com que es pretén donar una visió àmplia i global s’abordaran des dels factors individuals, familiars i socials de les dificultats esmentades. Així, a partir dels senyals d’alerta que els/les docents detecten a l’aula, es treballarà al voltant de conceptes com temperament, conducta i ambient i la retroalimentació entre aquests. L’autoestima de l'alumnat i les eines per a reforçar-la seran objecte d'estudi del segon tema del curs, i finalment, en la segona quinzena, s’introduiran els principis generals de la modificació de conducta i l’aplicació de la mateixa a l’aula a través d’exemples reals i pràctics. En l’ultima, a més de resoldre un cas pràctic, es coneixeran de forma detallada els recursos externs a l’escola, però molt vinculats a aquesta, que es disposa des de la xarxa d’educació i salut per a fer front a aquestes necessitats.
|
| |
Formador/a |
Laia Salat
|
| |
Avaluació |
Per tal d’avaluar els objectius que ens proposem, els alumnes hauran de realitzar varies tasques pràctiques que els formadors proposaran per cada un dels temes. Així mateix, el curs finalitzarà amb l'anàlisi d'un cas pràctic i amb una prova de resposta múltiple que serà puntuada i caldrà una nota superior al 6 per considerar-se aprovada. A més, es valorarà l’interès i les aportacions fetes en els fòrums per cada un dels alumnes i es farà una sessió virtual per mitjà de l'eina Zoom on s'avaluarà el curs amb els alumnes, tant a nivell de contingut, de metodologia emprada i d'aplicabilitat.
|
| |
Requisits de certificació |
Es certificarà a tots els que superin la prova final de cada quinzena. A més, com que els alumnes hauran de resoldre un mínim de dos exercicis per tema, que seran corregits, a vegades pel formador encarregat del tema i altres per la tutora d’Adana, comptaran amb un seguiment molt de prop de la seva evolució i rendiment. A més, es plantejaran fòrums de debat en els que els alumnes hauran de participar, almenys, una vegada per quinzena.
|
| |
E-mail |
laia.salat@fundacioadana.org
|
| |
ODS |
ODS3 - Salut i Benestar |
|
ODS4 - Educació de qualitat |
|
|
|